Hiç bu kadar pahalılık görmedik

Türkiye’nin gerçek yüzü: 100 gram simit 20 lira, alacak gücü yok
50 yıllık Simitçi: “Hiç bu kadar pahalılık görmedik”
Sektör medya: Araştırmacı Yazar Gazeteci Kemal Kaçmaz
KIRKLARELİ: Türkiye’nin sokak ekonomisinin nabzını tutan simit tezgahlarında durum iç açıcı değil.
50 yıldır simitçilik yaparak geçimini sağlayan bir esnaf, yaşadıklarını Sektör Medya Ajansı Araştırmacı Yazar Gazeteci Kemal Kaçmaz’a anlattı.
“ÜÇ YILDIR ÇEKMEDİĞİMİZ FAKİRLİK KALMADI”
“Bu ülkede fakirlik de gördük. Ama hiç bu kadar hayat pahalılığı yaşamadık. Paramız değerliydi” diyen simitçi, tablonun son üç yılda daha da kötüleştiğini söylüyor;
“Sabah 7’de simit satmaya başlıyorum, akşam 8’e kadar ne satabilirsem diye uğraşıyorum. İnsanların cebinde para yok. Üç sene önce öğlene kadar 500 tane simit satıyordum. Şimdi 100 tane dahi satamıyorum.”
“BİZİ YÖNETENLER İÇİN GÜLLÜK GÜLİSTANLIK”
Simitçinin sözleri sert: “Bizi yönetenlere bakarsan onlar için her şey güllük gülistanlık. Onların keyfi yerinde. Emekli perişan, asgari ücretli perişan, çiftçi ve esnaf hepsi perişan durumda. Herkes kredi kartına sarılıyor. Günü gelince kredilerini ödeyemiyor. Artık millet yoruldu.”
“PAZAR ARTIKLARINI TOPLUYORLAR”
Ekonomik tablonun ahlaki çöküşü de beraberinde getirdiğini savunan esnaf, “Sözde Müslüman ülkeyiz ama ne ahlak kaldı ne insanlık. Hırsızlık, yalan, dolan, dolandırıcı memleketin her yerini sarmış. Buna inanan halk pazardan atık topluyor evinde yemek yapsın diye. Bu güzel ülkenin insanı bunu hak etmiyor.” ifadelerini kullandı.
“ATATÜRK’TEN MİRAS NE VARSA SATILDI”
Esnaf, güven bunalımına da dikkat çekti: “Adalete ve hukuka güven kalmadı. Böyle olunca da hiçbir yatırımcı gelmiyor. Çünkü güven duymuyor. 50 milyon insan icralık olmuş. Basından öğreniyoruz. Bir avuç insan en lüks hayatı yaşarken yüzde 80 fakirlik içinde boğuşuyor.” “Ülkemizde Atatürk’ten kalan ne varsa satılmış, devamlı da bir şeyler satılıyor.” Bu haberleri yandaş basından değil, bir kaç düzgün haber veren muhalefet Basından öğreniyoruz.
KİRA, GIDA, VİZE ÜÇGENİ
“Her gün zam mı olur? Ne denetim var? Bugün 50 liraya aldığını ertesi gün 80 liraya alıyorsun. Ev kiraları almış başını gidiyor. Evlere artık et girmiyor. Makarna ile karın doyuruyoruz” diyen simitçi, gençlerin durumunu da şöyle özetledi. “İnsanlar arayış içinde. Özellikle gençler Avrupa’ya gitmek için çırpınıyor ama vize alamıyorlar. Benim tanıdığım mahallemde birçok üniversite mezunu genç vize için müracaat etti. “Ben gitmeyin, bu ülkenin sizlere ihtiyacı var, dediğimde.” “Amca, burada geleceğimiz yok, başka çaremiz yok. Giderim Avrupa’ya orada hamallık yapsam, burada aldığım paradan daha çok kazanırım, dediler” diye konuşan Simitçi, “İnanın eski Türkiye’yi arıyoruz.” dedi.
“DÜZELTEMİYORSANIZ SEÇİME GİDİN”
Simitçi sözlerini, “Arkadaş düzeltemiyorsanız ne bekliyorsunuz, gidin erken seçime, düzeltecek adam gelsin.” diye noktaladı.
Kemal Kaçmaz
Araştırmacı Yazar Gazeteci

